Category: MEMBELI-BELAH

Masker (mud mask) SEPHORA

mudbottle

Tak sia-sia merayau dalam kedai Sephora satu hari tu. Ingatkan nak tengok2 je. Yelah, harga produk2nya pun. Yang bagusnya pasal Sephora ni, kalau kita nak tengok2 barang lama2 sikit, takda pekerja yang akan mengacau tanya nak cari apa? Nak cari barang apa? Kami ada produk tu, kami ada produk ni, produk ni baru sampai…. I memang rimas kalau ada pekerja yang mengekor. (more…)

Periuk nasi dah rosak, periuk nasi baru

Sebelum bulan puasa lagi rice cooker ni memang dah buat perangai.  Okey la, terang2 ada labelnya kat situ kata 2 tahun waranti.  Memang dah lebih 2 tahun berjasa pun.  Kalau i tak silap kira, masuk ni dah 3 kali kena beli rice cooker sejak kahwin.  Betul la kot, ada orang2 kata, barang2 elektrik zaman sekarang memang cepat dan senang rosak. (more…)

Kalau dah tak sempat tu……… cuti2 KL: ayam bakar Wong Solo, Bangi & shopping kat SOGO, KL

I kalau nak pergi bercuti, tak suka kelam kabut nak mengemas itu ini.  Kemas beg2lah, kemas rumah lagi.  Macam cuti sekolah yang dah nak habis ni, i sebenarnya, ada banyak urusan yang kena diselesaikan.  Malas nak cerita secara mendalam, macam riak pulak kalau diceritakan. Pokok pangkal, i kalau ada benda2 yang belum selesai dan tergantung, sanggup tak ke mana2. (more…)

Kesilapan harga yang melampau

Minggu ni i ada beli sikit barang makanan.  Snek2 gitu.  Selalunya lepas dah bayar, nak keluar dari supermarket, u all semak balik tak harga2 barang yang dah dibayar??  I pulak, tengok mood.  Kalau ‘tengah nak cari pasal’, i akan semak satu persatu barang dan harga dalam resit tu.  (more…)